7 фактів про новий альбом ONUKA «KOLIR»

Опубликовано 18 июня 2021 г.

Альбом-відкриття, альбом-прецедент, соціальні меседжи, відлуння естради минулого століття та дух сучасності.


Перший альбом за три роки

«KOLIR» — третій повноформатний альбом за вісім років існування гурту ONUKA. «KOLIR» складається з десяти композицій: короткого інструментального інтро «VSTUP», вже добре знайомих слухачам пісень «XASHI», «ZENIT», «СЕАНС», нещодавнього спільного синглу з гуртом «ДахаБраха» «UYAVY», а також ще п’яти пісень: «TY», «GUMA», «NA SAMOTI», «SON» та «23:42».

Новий етап в дискографії ONUKA

Більша частина композицій в новому альбомі була створена у 2020—2021 роках, під час пандемії.

Це найінтимніший і найвідвертіший альбом, багато в чому навіяний подіями з особистого життя лідерки гурту Нати Жижченко, адже минулого року Ната та саунд-продюсер ONUKA Євген Філатов уперше стали батьками.

Ната Жижченко:

«У музичному сенсі цей альбом — симбіоз між першою, класичною платівкою ONUKA і більш електронним релізом “VIDLIK”. Мені здається, цей альбом дійсно здобув колір. Він звучить так, як я “звучу” й відчуваю себе зараз: іноді буваю жорсткою, бойовою, а іноді — ніжною мамою, яка співає колискову. У новому альбомі немає треків ні про пандемію, ні про війну, ні про екологію — про це ми вже багато сказали своєю музикою. Локдаун дав можливість більше зосередитися на своєму внутрішньому світі й писати про особисте».

«SON» від брата Нати

Цікаво, що композиція «SON» була написана братом Нати, музикантом Олександром Жижченко, двадцять років тому. Тепер же гурт ONUKA записав її в супроводі народних інструментів, які надали ліричному треку масштабного й одночасно тонкого звучання.

«GUMA» й соціальні меседжи

Пісню «GUMA» присвячено байдужості суспільства до людей з обмеженими можливостями.

В основу композиції ліг записаний для людей, позбавлених зору, звук входу в метрополітен на станції столичного метро «Славутич». Цією піснею ONUKA хоче продемонструвати незахищеність даної верстви населення в нашій країні. «Не чую, не бачу, не говорю» — три дії в лейтмотиві GUMA повністю описують реалії, у яких ми живемо: сповнені байдужості, неуважності й апатії. Особливо вони стосуються людей з обмеженими можливостями, які більше, ніж інші, страждають від цієї індиферентності.

«Навіть не знаю, що гірше: байдужість чи характерна для нашого часу фейсбучна залученість в усе, яка насправді досить фейкова. У кожного з нас стільки проблем, що залучатися по-справжньому, відчувати глибоку емпатію складно. Немає жодної сім’ї в Україні, яка б не зіткнулася з хворобою, горем і яка б не постраждала від війни. Я впевнена, допомагати іншим і бути небайдужим — на це потрібна велика відвага», — зауважує лідерка колективу.

Відлуння естради 80-х та улюблений трек Нати в альбомі

Улюбленим треком в альбомі Ната Жижченко називає «TY». Текст Ната написала відразу після народження сина, історія ж створення музики — майже етнографічний детектив.

«Торік мені в руки потрапили десять цілком реальних старовинних українських свищиків віком понад століття — дитячих музичних інструментів, зроблених з глини. За пропозицією Музею історії Києва я озвучила їх для тематичної виставки. Цікаво, що, попри вид і поважний вік, п’ять з них заграли дуже чисто і ясно. Але на цьому історія не закінчилася. На одному зі свистків якимось дивом вдалося зіграти мелодію, яка, вже з акомпанементом, нагадала мені твори Тараса Петриненка — музиканта, якого я безмежно ціную і поважаю, артиста, чия музика супроводжувала мене в дитинстві на ескалаторах Київського метрополітену. І ось цій мелодії з відлунням естради 80-х ми з Женею спробували надати сучасну форму.

Поєднання цих трьох елементів — естради минулого століття, свистків позаминулого і стимпанкового звучання такого інструмента, як QСhord, — і для мене, і для Жені стало реальним іспитом, який хотілося здати. Зрештою це буде єдиний трек, на якому можна почути музичну іграшку, втрачену кимось давно на території Київської області і знайдену в наші дні», — розповіла Ната.

Колискова «23.42»

Яскравим та ніжним фіналом лонгплею стала колискова з майже містичною та дуже особистою назвою «23.42». Багато хто з нас не раз чув традиційну українську колискову «Ой ходить сон коло вікон», та в інтерпретації Нати ця народна пісня представлена несподівано сучасно.

«“Ой ходить сон коло вікон” — моя улюблена колискова. Нещодавно я записала її в електронній лоу-фай-версії. Як акомпанемент там звучить мій улюблений старенький омнікорд. Ми подумали, що буде логічним закрити цей альбом саме колисковою, яка фактично стала саундтреком мого року. Для мене це символічно».

Вироби з переробленого пластику на обкладинці

На обкладинці платівки Ната зображена у прикрас від дизайнера з Лондона Гі Бултовські, відомий своїми оригінальними виробами з переробленого пластику. Намиста Нати виготовлені з розплавленого одноразового посуду.

Це ще одна можливість для артистки, відомою своєю активною соціальною позицією, вкотре нагадати про необхідність усвідомленого ставлення до навколишнього світу.

Написать комментарий

Редактировать комментарий

Ответить на комментарий

Показано 0 комментариев